torsdag 24 juli 2008

Vattenavgång...

En perfekt dag för stranden, för caféhäng, för Lisebergsbesök, en perfekt dag för avkoppling med en bok i en brassestol i solen...

Tydligen också en väldigt bra dag för att vattnet skulle gå för det gjorde det.Jonas stod i startgropen för att ta sig till Öijareds golfbana. Kl 08 ganska så precist gick vattnet, inte den syndaflod jag föreställt mig, eller den explosion av vattenfors man ser på teve. Utan mest, väldigt blött...Liksom hela tiden och binda/blöja är ett hett tips!
Inga värkar, bara lite molande så jag tyckte han skulle åka och spela golf iallafall i detta underbara väder så kan jag sätta mig i min brassestol och sola, tänkte jag..men det tyckte inte han och avbokade rundan.

Ringde efter stor övertalning av sambon till Östra för att höra och vi skulle komma dit sa hon, för att mäta ctg och sammandragningar, kolla öppning mm..
Tro inte att jag stressade livet av mig för det, herregud, jag har ju massor av saker jag vill hinna göra innan hon kommer, men jag började med att äta, duscha, Jonas bäddade, jag fixade mackor frukt och saft OM det nu skulle vara så att vi var tvungna att stanna kvar. Fixade så ngn kan passa Simon lite, packade det sista i väskan, jag ville platta håret men där drog Jonas gränsen för mitt lugna beteende..

Nu har vi iaf kommit hem igen, har en ny tid imorgon kl 10 men hon tror att vi kommer tidigare så vi får väl se, värkar finns det men inga jag ej kan uthärda. Och allt såg ju bra ut.Har det inte satt igång på tredje dagen, så sätts man igång..men den tredje dagen från idag är ju på söndag och söndag fyller jag år och jag vill inte föda då, eller så här, jag vill att Agnes ska få en egen dag, inte ha min gamla avdankade förbrukade dag..men jag tror hon kommer före..
På min komentar när vi körde från Östra nu att - Men då kan vi ju åka till stranden iallafall!Mottogs med en min av blandad Är-du-helt-från-vettet-kvinna och herregud-har-du-mist-förståndet!?
Jaja, ska iaf baka en sockerkaka nu..Något måste man ju sysselsätta sig med...

Inga kommentarer: