måndag 27 oktober 2008

Jag slungas tillbaka till morgonen den 25 juli..

Vi upptäckte att vi i J's mobil glömt kvar lite bilder han tagit, bilder som gjorde att jag snabbt slungades tillbaka tre månader i tiden.
Med ens är jag tillbaka på Östra, i det där förlossninsrummet, tillbaka i det rum vi hade på BB och tillbaka dom där första dagarna här hemme med lilla prinsessan lilla skruttan boll.
Tänk så liten hon var, det där skrynkliga lilla ansiketet, fötterna och dom små små händerna med pytte fingrar. Hela livet förändrades på en sekund. Man kan inte förbereda sig för känslan, det går inte. Du kan plugga dig igenom universums hela bibliotek av gravidböcker, fakta och självbiografier i ämnet, men inget, inget kan någonsin förbereda dig på den där hissnande känslan som tar över din kropp och sinne så fort du ser henne, så fort du känner henne på ditt bröst. Ibland vill jag bara stoppa tillbaka henne för att skydda henne mot allt ont som finns i den stora vida världen. Jag älskar dig villkorslöst och livslångt.
Mamma


ca 15 minuter gammal..Nästan tre timmar stor...
I vårt eget rum på BB

Två trötta själar dag 13

Fyra dagar och liten liten älskad skrutt.

Världens underbaraste Julia

Inga kommentarer: