tisdag 7 oktober 2008

Julia, de täppta näsornas lilla prinsessa.

Stackars lilla barn som hon har låtit och snorat inatt. Det bubblar i näsan och snorar i halsen, det hostas och skriks av panik när luften inte strömmar som den ska.
Nappen kan inte sugas på och bröstet kan inte ammas.
Att låte henne få dom inköpta nezeril näsdropparna för spädbarn hela natten fungerar ju inte i längden, inatt fick hon två doser med 1,5 timmas mellanrum, suga med nässugen och låta dropparna verka, sen var det att sitta där med henne i famnen, stryka över huvudet, pussa på näsroten, stryka över kinden, hålla handen, vagga till sömns..
Att jag var så trött så jag fick nackspärr gör inget, man offrar sig lätt för det älskade lilla livet.

Underbara unge vad du har snorat och på dagen är du feberfri och sprudlande glad, gurglar fram skratt, testar rösten med olika läten, härmar mamma och pappa när dom gör ljud med tungan och kan inte få nog av pussar som får det att kittlas på läppen..

Imorgon ska vi därför till barnläkaren på BVC Barnmedicin, ringde sjuvårdsupplysningen, som hänvisade mig till barnmedicin som genast gav oss en akuttid..imorgon..inte för att jag förstår hur dom kan kalla det akuttid när det ska ta ett helt dygn tills man får komma men det är ju en annan fråga. Ska be att få byta Bvc till vårt andra.
Eftersom vi i måndags var på detta BVC och då påtalade hennes täppta näsa nattetid, som nu idag har hållt i sig en hel vecka, men deras svar var att det är normalt med täppta barn.
Som mamma accepterar jag inte det lättvindiga svaret utan att ha noga studerat vad som kan göras åt denna täppta näsa. Att min nattsömn ryker gör mig förvisso ingenting, men lilla Julia får inte någon sömn hon heller det lilla pyret och på den punkten, där ger jag mig inte.

Just nu ligger hon utslagen på en fårfäll i soffan efter en promenad i solsken, frisk luft mår alla bra utav bara man plsar på dom lite..
Måste in och lukta på henne lite, den där doften av bebishud slår alla parfymer i världen.

Älskar dig du snoriga barn!!

/ Mamma

Inga kommentarer: