måndag 13 oktober 2008

Prinsessan och hela Kungariket.

..där inne i vår säng ligger det en liten sak, som en liten boll i det stora dunhavet. En liten varelse som luktar himmelskt gott, skrattar så hjärtat smälter, ler så ögonen tåras och ger mig blöta pussar och kräks på min kind. Som drar mig i håret och nyper mig när hon äter.
En liten knubbig prinsessa med enorm vilja, med min lilla skrattgrop och Jonas näsa.
Jag kan ligga och titta på henne i timmar, höra hennes andetag och pruttar i sömnen.
Jag har fått det där man drömde om som liten, prinsen och halva kungariket.

Men jag har fått hela, hela kungariket.
Jag har fått min kung och vi har vår lilla prinsessa.
Lillprinsen finns här också.
Världen må ha drabbats av finansiellt dråpslag och kris, naturkatastrofer och saker vi inte rår på.
Men jag har fortfarande det största av allt, jag har hela härliga kungariket.
Min kung, min lilllprins och min prinsessa.
Älskar er alla.

Inga kommentarer: