torsdag 13 november 2008

Bakverk och ledvärk...


Bakverken som kommer att dineras på mången kafferep i våra barnrum.
Virkandet som gett mig levärk i tummen.
Det började som en rolig grej till Julia, som sedan växte till något som fler ville ha.
Som nu blivit till en hjärtesak för våra utsatta barn i Göteborg.
Hur hänger det ihop tänker ni? Virkade Shabby Chic kakor?

Så här, att för varje beställd kaka jag får så går 5 kr till en pott, för den potten köper jag julklappar som sedan jag och Julia går och lägger i den stoooooora julklappssäcken som varje år står i lobbyn till Hotell Gothia Towers, till förmån för alla dom utsatta barnen i Göteborg, som av någon anlending inte har det så bra, som av någon anlending inte får besök av Tomten, dom kanske tom har slutat att tro på Tomten för dom inte har det så bra hemma.
Dom barnen vill vi vara med och ge julklappar, och alla ni som hittills beställt och kommer att beställa, ni är delaktiga i detta.

En kan inte göra allt, men många kan göra något och det är så man får se det. Deras värld blir inte bättre för att dom får en julklapp men den blir lättare, för stunden, det är iaf vad jag hoppas och därför vill jag göra det. Egentligen är ju handlingen ganska självisk och egocentrisk. Jag blir lättare om hjärtat, men förhoppningsvis för även det något gott med sig.

Kramar Maja & lilla Julia.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Nej jag smälter, vilken fin människa du är

Mamma till Linus och Wilma sa...

Håller med..