onsdag 5 november 2008

Sockerkaksbagarens nya verkstad


....En sockerbagare här finns i staden hon virkar kakor mest hela dagen, hon gör dom rosa hon gör dom små, hon gör visst några med socker på...


Det är så fatastiskt roligt, att virka bakelser så om ni bara kunde ana, många kanske tror att det är jobbigt, bökigt och drar sig för att fråga. Men gud så roligt det är! Och så många som beställt nu, det var ju inte ens tanken från första början. 38 st beställda hittils och fler hoppas jag på, annars finns det risk att Julias kakförråd kommer bågna av allehanda bakverk som jag virkat i bara farten. Visst tar det lite tid, ca 1 timma per bakelse i snitt från första öglan till sista touchen, men vilken drog det är. Och tanten i garnaffären blev så glad för min skull att vi numera har lite rabatt där, det är stooort!


Kramar Maja


Ps, Malin, du får bara läsa detta efter kl 16, du vet varför ;-)

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Vilken tur att jag läste detta nu då!! Hade jag haft en flicka så hade jag beställt ett helt kakfat..