måndag 9 februari 2009

Madonna...och vi...


Jonas ringde hem glad och lycklig.
-Baby, jag har glada nyheter!! (och lät som han vunnit på Lotto)
Där sitter man med kräks på tröjan och Julias snor på kinden och håret på ända och precis packat ihop smutstvätten inför em.
- Vi fick biljetter till Madonna på Ullevi!!!!
Min hjärna började jobba lite, efter några nätter utan sammanhängande sömn, och speciellt efter Julias nattliga host och snorattacker så är det mest slem och dreggel i mina hjärnceller, det tar ett tag att koppla ens vem Madonna är.
Oki, hon är den där ja..som jag senast i söndags när vi läste GP ganska klart och tydligt berättade om att jag inte var intresserad utav, och att jag var måttligt road av hennes comeback på Ullevi efter 19 års bortavaro. Oki, det var hon ja..
Och du hade köpt biljetter sa du?
Till denna Madonna?
Oki...
Ögonen far fram och tillbaka..
Han måste ju menat en helt annan Madonna. Han kan ju inte ha slängt ut 1700 kronor på DEN madonna som jag uttrycktligen sagt att jag inte tycker om..Eller kan han?
Jo, det kunde han.
Jag vet, nu sitter alla och suckar och tänker att Guuud var tacksam kvinna. Karln köper biljetter till en konsert som folk köar i evigheter för att ens få biljetter till..
Jag vet...
Och jag är tacksam, men det finns så mycket annat "tacksamt" jag hellre önskar att vi kan göra tillsammans än att stå, förlåt, sitta, på ett proppat Ullevi och titta på tv. För så mycket mer än en fjutt på en storbildsteve lär vi ju inte få se utav denna Madam. Och med tanke på att vi på Rhapsody In rock, trots glasögon och att vi satt 7 rader från scenen, inte såg så mycket av personernas mimspel, ens när det var regnuppehåll, så är det för mig vansinne att tro att jag ska se mer på Ullevi.
Men jag ÄR tacksam.
Jag är som Peter Dalle ville att hans fru skulle vara i filmen Gifta Par som skiljer sig.
Jag är jävligt Kåt glad och tacksam.
Punk.

1 kommentar:

Elias & Emilia sa...

Haha, tok fia, eller tokmaja såklart! Om inte annat kan det ju vara intressant att se hur en femtioåring kan se ut genom att späka sig med träning och att äta alger. Och hon har säkert en del heta dansare:)