torsdag 26 februari 2009

Vardagsrums-camping

Alla kan väl minnas när man som liten fick campa i sovrummet. Man gjorde en koja och sov där. Jonas koja är vardagsrummet. För han är utschasad till soffan för en period...
Nu låter det mycket värre än vad det egentligen är.
jag (vi) testar hur Julia sover bäst. Om det beror på att hon känner in bröstdoft så hon varje gång hon vaknar vägrar nappen och bara vill snutta tutte, eller om det är så att det är pga Jonas nattliga valross-beteende, som väcker henne extra många gånger och att hon därför inte somnar om på egen hand utan kräver bröstet. Och då hon ju, som ni alla vet, bara tar bröst och inte flaska så är det vääääääldigt tröttsamt, och slitigt att amma en gång per timma. Jag tror jag får ett nytt grått hår varje natt, och ytterligare en rynka.
Häromnatten tog jag min tillflykt till soffan, för när kl var 00, jag hade lagt mig kl 22, men pga att Jonas snarkar, stånkar, far runt som en valross (osmidig alltså) och för ett jäkla liv natt efter natt så fick jag nog. Tro dock inte att jag fick ngn hjälp med Julia när hon vaknade på natten, trots att jag själv inte ens var i rummet, utan hon låg tio cm ifrån honom och ILLVRÅLADE. Mamma sprang till undsättning och får rusa in ca en gång per timma, och söva en upprörd liten fia.Med bröstet. AJ Aj Aaaaaaaaj!
Men det var inte det jag skulle avhandla här, Jonas har avhandlats kan jag lova så han gör inte om det...
Hur som haver, igår, och inatt, är det Jonas tur att sova på soffan. Och ja, Julia sov längre pass i stöten och krävde inte heller bröst för att somna om varje gång.
Men jag tror inte att han for så illa utav att få sova där. Dels slapp han någon som slog på honom när han snarkade, eller puttade på honom, eller bara fräste att nu får du f-n ligga still så VI får sova.
Han låg där och hade det nog ganska mysigt, och som han sa, nu kunde han läsa innan han släckte..
Och Julia och jag, vi låga utstrcäkta på varsin sänghalva och sooooooov utan störningsmoment.
/Mamma




Inga kommentarer: