måndag 9 mars 2009

Fredag till söndag var det dags för en Norrköping-Tour.
Familjen skulle fira Jonas och så var det 30 års fest för Jonas barndomskompis Tobias på lördagskvällen med Usa tema.
Anlände några timmar före planerat i fredags hemma hos farmor dit även farbror Robban och faster Kristina kom för att äta god middag och en himmelsk underbar marängtårta med citronkräm. Jag tror jag tog om sisådär 5 gånger...
Julia fick en fin prinsessbok och en kompis till draken från Rom, en turkos mask med hatt, av farmor fick hon jättefina böcker och påslakanset, hjälp så bortskämd lilla lorpan är.
Pappa Jonas gick inte lottlös han heller utan fick sin 30 årspresent från hela familjen som blir en golfresa och troligen till irland! Vi får väl se om faster kristina, jag och Julia får följa med då resan är tänkt att göras med bror Robban.
Lördagen var det inbokat att hälsa på hos farfar och Gunilla och se deras renoverade kök och badrum, trodde vi ja, badrummet var klart och superfint men köket, ajjabajja farfar, det fanns ju bara stommar och på golvet låg Håkan och skruvade diskmaskin.
Ännu mera tårta och present till både pappa och fina böcker till julia.
Hem till farmor för att vila och fixa inför kvällen.
Jonas skulle bli Hugh Heffner och jag skulle bli hans Holly, men när vi kom till festen blev jag AnnNicole Smith istället, eller ett polsk luder från krakow som misslyckats med hårfärningen.
Julia skulle ju för första gången vara utan oss, eller vi utan henne, hur man nu ser det. Hon skulle vara kvar hemma hos farmor vilket kändes tryggt och bra istället för att ha med henne på stor fest. Hon hade fått mängder av mat under hela dagen eftersom fröken fortfarande inte ville ta välling i flaskan.
Ammade och hon sov sin lilla kvällslur när vi gick, vilket vi såg som en fördel. Men lilla fröken hade varit så extremt arg när hon vaknade och vi inte var där, trots att farmor gick runt och visade att vi var inte där.
Men Julia överlevde och vi med, dock ska jag lyda sambons råd nästa gång och plocka med mig bröstpumpen för kl 01 fick vi åka hem. Mina boobs behövde tömmas. AJ!
Vällning hade hon dock vägrat men gröt hade hon slurpat och sedan även b-mjölk i flaskan vilket känns otroligt skönt för då vet vi det att flaskan fungerar, även om hon var leende lycklig när jag väckte henne för att ge mat där på natten.
Söndagen blev det frukost hos farbror Robban och Kristina, lite av en tradtion, en supermysig sådan och frampå eftermiddagen åkte vi hem till Daniel och jenny och Wilma och Nellie för lite fika innan vi packade bilen och for hem till Göteborg i snöblask och regnblask men Julia, utmattad efter helgen fart fläng och mamma/pappa frånvaro sov hela vägen hem de 34 milen utan stopp. Älskade unge!
Tack alla för en härlig helg och alla Julias presenter!
Och tack till Tobbe för en superbt bra fixad fest med supergod mat och perfekt upplägg!
Lång bildkavalkad nedan...
kramar Mamma



Äntligen framme efter några timmar i bil & instalerar oss i farmors sovrum.

På kvällen kom Kristina och Robban.

Pappa och Julia

Lördagslek på golvet hos farfar och Gunilla.

Ann-nicole Smith och Hugh Heffner

Pappa som Hugh Heffner

Jag som Ann-Nicole Smith...eller en polsk hora, likheten är densamma.

Farfar var också på festen och kom som Onkel Sam

Jag och andra hälften av Batman och Robin, här paula som Robin

Min bordkavaljer Buffalo Bill

Födelsedagsbarnet Stålmannen alias Tobbe.

Herr och Fru Simpson

Batman alias Björn

Farfars Gunilla och hennes dotter Madde

Hemma hos Robban och kristina på söndagsfrukost och trötta som bara den..

Kristina alltid lika glad, Julia något sprallig i benen

Precis ätit banan..

Vilar magarna efter frukosten. Jag julia farmor robban och kristina

Faster och farbror

1 kommentar:

Elias & Emilia sa...

Hoho vilket läckert par! Är det sant att "blondes have more fun"??