tisdag 17 mars 2009

Mitt liv som bagare...


Bakstatus dag...ja gud vad är vi inne på nu?
Dag fyra?
Ja det stämmer nog.
Men idag tog vi det lugnt med mjölpåsar och annat, tänkte jag, men när jag summerar dagens bak som visar resultatet att vi tog det allt annat än lugnt.
Ändå så tog vi 10 utav dom bakade pizzasnurrorna till kvällsmat ihop med en stor sallad. Och så kallar Jonas mig feeder. Det första han säger när han kommer hem och jag bakat är: -Jamen jag MÅSTE ju få smaka, så gör man alltid innan fest, man låter någon smaka av liksom!
Ååå karlar!
35 basilika frallor och 85 pizzasnurror blev det.
Morotsmuffins imorgon, kan ändå inte köra igång mixern nu för att riva morötterna, Julia har somnat, lilla lorpan, duktiga hon sitter med när jag bakar, får hålla i vispen och leka med sin slickepott, idag köpte vi en ny, den hette Jonas, det var roligt.

Kram Mjölig mamma

Inga kommentarer: