måndag 23 mars 2009

Trötter är mitt andra-namn

Oj vad solen sken idag...och oj vad tidigt högtrycks-tvätts-gubbarna startade med fasadtvätten på vår sovrumsvägg...
Julia och jag vakande strax efter att Jonas åkte på den månatliga kursen som varar i tre dagar, men tack snälla rara dockan för att du somnad eom och lät mamma sova till kvart över nio. Himmelskt.
Solen sken och vädret var underbart så vi mötte Gustaf för en två timmars promenad i solskenet. Härligt!
Insåg hur danssugen jag är när vi började prata om det och insåg att jag har inte dansat sedan aug. 20 dagar efter förlossningen var jag på dansgolvet åter, men inget efter det. Ska ta igen lite utav dom missade stunderna i sommar, i Alingsås, dit kan Julia följa med om hon vill. Och framöver lär hon sig väl ta välling i flaska. Idag köpte jag en typ av pipmuggsflaska med handtag från MAM till henne då det visar sig att hon inte vill dricka den förgrömmade vällingen ur sin vanliga nappflaska som hon kan dricka bröstmjölk ur, det är som att hon vill skilja på dom två och blir vansinnig när det kommer olika vätskor ur samma mojäng.
Men dricka vällingen sittande i glas tycker hon om så ikväll fick hon 1 dl i sin nya och det gick, hon såg riktigt stolt ut och höll själv i den. Duktiga gumman.
Hur som haver, snart går det ju därför att lämna henne hemma med pappa några timmar på kvällen för att bugga av benen lite energi.
Inte för jag har så mycket överskott just nu.
Att leka festarrangör på egen hand (för det är mest så) tar på krafterna. Dessutom har jag noll avlastning nattetid med Julia. Jonas vaknar inte. Jag slår på honom. Puttar på honom för han väcker både henne och mig med sitt farande och snarkade och stånkande men det hjälper inte. Jag vet inte hur många tårar jag fällt i ämnet, det hjälper inte. Så överskottsenergi den finns inte. Och vila är jag inte bra på.
När julia sover och alla säger att jag ska vila, då vill jag ju göra saker jag inte kan göra när hon är vaken, eller bara göra saker i lugn och ro utan stress i kroppen.
Det innefattar väldigt sällan vila.
Summan av kardemumman, dagen har varit jättebra.
Kramar Mamma

Inga kommentarer: