torsdag 5 mars 2009

Våran duktiga prinsessa!

Här går vi ju i prövningarnas tid, att lära Julia tycka om flaskan lika bra som mina bröst verkar bli en tuff uppgift, fröken är ju en tutt-fantast, något jag tycker är toppen då jag vill amma länge, men i vissa fall är det ju trevligt om hon kan tycka om flaskan lite iallafall.
Igår trugade Jonas i henne 25 ml välling gjord på bröstmjölk + pulver (bröstmjölk för att hon ska känna igen smaken, men pulvret för att hon ska sova längre pass på natten) Sen fick hon ammning precis som vanligt och sov på det i 2 h och en kvart innan första vaknadet och hon ville ha bröst.
Ikvällfick inte Jonas ge henne, hon gallskrek, så hon satt i mitt knä, bakåtlutad med ryggen mot mitt bröst och då drack hon hela 0,5 DECILITER, vi pratar deciliter mina vänner. Duktig tjej!
Ovanpå det fick hon amning och somnade kl 2040. En timma senasre än vanligt men nu ska vi se hur länge hon står sig på det. Duktiga gumman!
Babysteps men hjälp vilka babysteps!
/ Stolt mamma

1 kommentar:

Annikas Blogg sa...

snart så acceperas det nog.hon är jätte duktig,babysteps men det går frammåt iaf :-)