onsdag 13 maj 2009

48 dagar kvar...

Om 48 dagar kommer det stå en stor bil här utanför redo att köra vårt hela bohag till en ny adress. Möbler, kläder skor, minnen, ägodelar, Julias alla leksaker.
med det så lämnar jag också ett 9 årigt långt boende bakom mig, på denna adressen.
Nio år. Det är galet mycket.Och många minnen finns det här. Bra och dåliga.
Simon började sitt liv som min lilla prins här. Han kom hit, sju veckor liten, låg på min stora säng och var livrädd och pep efter mamma. Jag fick bära honom överallt. Visa att det inte var någon fara.
När Jonas och jag hade haft vår första date, kl 18 på den stora träbron vid Drottningtorget, en torsdag, den 8 mars, och vi gick till Sweet Coffe House och tog våran första gemensamma kaffe..då körde han mig hem, och släppte mig utanför porten.
Efter två dagar kom han tillbaka och sen stannade han mer eller mindre.
Julia blev till här.
Julia kom hem hit, ynkligt liten den 27 juli, på min 34 års dag.
Det har hänt mycket här...
Nu börjar något nytt. Och jag längtar.
Men det kommer ändå kännas jättekonstigt att lämna något som jag hållt så kärt i nio års tid.
Kram Mamma

Inga kommentarer: