torsdag 14 maj 2009

Däckbyte och sovrumscamping

Idag skulle Julia och jag åka och byta däck på Jonas bil. Eller ja, byta och byta, åka till Bilia, gå in, leende säga, hej jag skulle vilja ha en drivein-däckbyte och så ska dom hotellförvaras hos er ännu en säsong...
Det gick strålande. Tog en kvart och kostade gratis. Det skulle kostat 500 kr. Tydligen fungerade Julias charm alldeles utmärkt även på däckbytar-kungen som han så fint hette. (det var en bild på honom i en navkapsel på väggen.)

Tog sedan våran nya-däck-försedda bil och åkte till 421 alldeles i närheten och handlade det mest nödvändiga på maxi och så for vi hem.
Väl hemma ville solstrålen inte alls sova i sin säng. Det är andra dagen i rad nu som hon vägrar att somna i den på dagen. Vad gör man inte som uppfinningsrik moder. Jo man säger: Åh men Julia, vet du vad. Då campar vi!
Och det gjorde vi. Jag bäddade åt henne på golvet i hennes rum och så låg vi där och då somnade hon. Envis som sin mor kommer hon att bli.

Dessutom så har hon rivit ett stort varigt sår på sig själv på ena armen, i sömnen. Som tur är har dom små knoddarna fruktansvärt bra läkekött så bara man håller det mjukt så ska det nog bli bra snart. Ser nog lite värre ut än vad det är.

Vad har vi mer gjort idag då. Jo Cecilia var så snäll och kom förbi med flera spolkapslar till min symaskin som har börjat bråka och inte gör snygga undersömmar. Med en utav dessa nya fungerar den igen...iallafall just nu. Tusen tack!!!

En utav hennes nya små solklänningar med matchande solhatt syddes också klart idag. Solhatten gjorde jag lite mer som en sydväst, bredare brätte i nacken, eftersom barn ofta sitter med huvudet lite nedböjt när dom leker sedan i solen och då vill man skydda nacken..

Hej och hå så var denna dagen över...Imorgon är det grillfest på Björkö, grillspetten ligger i marinad i kylen och jag har fixat present till fixar-folket som bjöd in oss. Har även under hela veckan fixat en liten present till hum-hum och hum-hum som tack för allt dom hjälpt oss med, men jag kan ju inte ännu avslöja vilka hum-hum och hum-hum är för hum-hum läser här...hihi.

Imorgon en ny dag med Formel-1 fröken. Idag kom hon in i grytskåpet all by her self och drg ut elvispen och började sulta på sladden. Herregud, jag springer som en skållad råtta hela dagarna och räddar simons svans, simons mat, räddar Julia från att ännu flera gången drutta rakt in i spisen eller i något bordsben eller något annat helt galet...Man får motion kan jag lova. Men det är härligt. Det betyder ju utveckling och det är alltid något som för något gott med sig.

Natti natti, mamma



Camping på sovrumsgolvet..


Såret på vänstersida..


Grytskåpsmarodören..


1 kommentar:

A sa...

Men så sött set! Hon kommer bli så söt i de kläderna i sommar. Stackare som rivit sig, men det är som du säger läkeköttet är otroligt på de här små. Kram kram!