onsdag 20 maj 2009

Långrunda, bovar, grävmaskiner och loppis!

Idag testkördes ju den nya vagnen på en långrunda. Och jag är ju inte riktigt bekväm i att inte se lilla skruttan hela tiden i ansiktet. Men jag babblar frisk så hon hör mig hela tiden. Och vad beträffar den unga damen så uppskattades framåtåkningen oerhört! Hjälp så hon babblade, och viftade och spratt med benen. Och det positiva i kråksången är ju att man ser så mycket bättre på omgivningen, ur hennes perspektiv. Och som vi har sett idag. Man kan lättare sätta sig ned i hennes höjd och titta, verkligen observera saker, så det gjorde vi idag.
Och det var spännande saker må ni tro.
På våg till affären stannade vi länge och tittade på en grävmaskin som tog bort en massa jord och la på en stor lastbil, det skrattade hon åt, och chaufören vinkade.
Inne i affren fick hon hålla prispistolen och så såg vi en bov, oj vadhan sprang och oj vad dom sprang efter honom. Det var mycket drama där ett tag.
På vägen hem tog vi rundan genom parken och där ställde vi oss och tittade på två jättefina, och stora kungspudlar, en sån har morfar haft förklarade jag, Candy hette hon. Svart och fin.
Vi tittade på spårvagnen som dundrade förbi, först en ny modell och sen en gammal. Tror inte Julia brydde sig om vilket, bara att det var en spårvagn var roligt i sig.
Efter lite lunch tog vi på oss kläderna igen och gick ut och gick.
Ska man testköra så ska man, flera timmar.
Då såg vi det stora låååååååååånga godståget som dundrade förbi, det tog en evighet att titta på och jag hade inte hjärta att gå vidare innan hela tåget hade försvunnit med baken ursikte. Vi tog en sväng till Stuffis men gick ut igen och så gick vi på loppis och fyndade, som jag sedan åkte och hämtade med bilen, två st superfina stora fotpallar, Ikeas gamla "Fotö", på Blocket ligger dom på ca 600 kr styck, jag betalade 350 för två. Tjoho! Jonas tycker att det räcker med möbelinköp just nu innan vi har flyttat :-) Jaja...
Så, vagnen har testats och jag tycker om den mycket. Det jag inte gillar är att jag inte ser Julia framifrån, jag ser henne hela tiden genom fönstret uppifrån. Hon verkar dock inte sakna min nuna som sagt utan babblar på med omvärlden, och jag är ju känd för mitt bladder så tysta promenader har vi iallafall inte. Suffletten..jag har blivit bortskämd med att suffletten på den röda tar ALL sol, vi snackar ALL sol, den här är sämre, kan tänkas bli bättre med parasollet så jag har lagt med det i vagnen. Gott om plats har hon iallafall och sov som en stock. Lättrullad. Kan tänka mig att i terräng är den superb.
Det var iallafall våran dag, en helt underbar dag som vi spenderade nästan hela utomhus. Pappa med, han tävlade på Hills idag och kom trea, ett slag ifrån att komma med til Stockholm på finalen, surt sa räven.
Kram Mamma

Inga kommentarer: