torsdag 28 maj 2009

Oj då så det kan bli...!

Hushållet har återigen en ny vagn i sin ägo. En Svart Urban Jungle av årsmodell 2008 med garanti kvar och en väldg massa medföljande tillbehör som annars skulle kosta skjortan att köpa till. Man behöver ju liksom sittdyna, regnskydd och bygel, men det är inte standard.

Hur som haver. Jag slant lite på tangenterna och vipps hade jag lagt högsta budet. Oj så det kan gå. Julia har fått ett lyxåk och ingen är gladare än jag. Jonas är inte så glad, men det blir han snart. Han har belagt mig med köpstopp, HAHAHA!
Vagnen fyndade jag på Tradera för den faschionabla summan av exakt 4675 kr inklusive frakt med DHL. Det ni! Ett klipp, kap, ett hejdundrade fynd helt enkelt.
Dom två vagnarna vi redan har säljs och vi går förhoppningsvis ganska så plus minus noll. (För dom som inte vet så säljs begagnade 2007:or för allt från ca 5000-6500 så 4600 för en 2008 med garanti kvar är TOKBILLIGT!)

Men karlar, dom fattar ju ingenting.
Dessutom, Jonas gör av med drygt 5100 kr per år på sitt golfspelande. Han gör av med ca 7000 per år på sitt snus. Redan där har vi TVÅ st splittnya Urban vagnar kära Einstein! Jag har inte dansat på elva månader, har således sparat ca 4800 kr på det.
Jag fyndar det mesta av allt jag köper, jag slösar inte fast alla tycks tro det, jag huserar duktigt med dom inkomster som kommer och jag har alltid pengar kvar när månaden är över. Jag spenderar i genomsnitt , för att räkna lågt, tre timmar per dag, i sällskap med vagnen. Det är drygt 20 timmar i veckan. Ska man då inte ha något man trivs med, som är det allra bästa för Julia. Jo det ska man!
Det kommer jag aldrig tulla på. Bekvämligheter för mig är skitsamma, men Julia ska ha det bästa. Dessutom ska hon färdas med klass. End of discussion.
Så, någon som är intresserad utav en toppen fin, svart Babytravel Jogger. Knappt nyttjad, hör av er. Billig.
Även en röd Quinny Buzz kommer nog ryka tror jag, fast den är ju bra som liten vagn när vi ska ha mycket annan packning i bilen, hm, dilemma.
Kram Mamma

Ps, Julia, du vet ju att mamma älskar skor, det finns risk att, en liten liten risk, att mamma även älskar vagnar. Men jag lovar att inte byta så ofta...



Vagnen MED bumperbar (bygel)


Tillbehören, regnskydd transparant, sittdynan, som man kan klä om man nu vill de :-)
och hjulskydden.

Inga kommentarer: