onsdag 13 maj 2009

Vykort i brevform..

Mjaha....
..Nu vet man hur tysk betong känns. Den är rejält mycket hårdare änsvensk kroppshydda. Tänkte sätta ett snabbt varv i slutet av dagen ochhade lite problem med att avgasrör och fotpinnar gick i backen ikurvorna efter halva varvet....tänkte inte så mycket på det utan tänkteatt om jag hänger lite mer så löser det sig. Kommer in snyggt och fint iBreitcheild, bron som går över Addenau, med ett djupt nerlägg åt vänsteroch städar upp lite styrvobbel och gör mig redo för att ge på gas ut urkurvan. Varvet innan var det bra grepp och hojen gick tom upp påbahjulet under accelerationen. Av någon anledning, troligen pga varmadäck och alldeles för hårt nedlägg så släpper bakhjulet den här gångenoch jag åker snurrandes in i betongmuren som ska hindra att man hamnarpå vägen nedanför. Jag är öm och skrapad, men hojen är körbar. Vi har precis varit uppe påbanan i skenet av ficklampor och hämtat de delar som behövs för att denska bli rullande imorgon igen. Med lite tur så funkar ett varmt bad förkroppen. Just nu är det lite stelt. Det som slagit mig är vilken skit det finns vad gäller skinnställ.Stället är i en miljon delar endast pga att man använt enkelsömmar litehär och där. Och det i ett ställ som betecknas som "bland det bästa". Nästa gång blir det ett svenskt Lindstrand. De har trippelsömmar och tålsånt här. Nåväl. Imorgon är det nya tag. Jag ska bara fixa till växelspak ocholjebehållare till kopplingen samt banka ut avgasröret en smula. Det har slutat regna iallafall. Det är bra. :) mvh /Ricky

Inga kommentarer: