måndag 15 juni 2009

Att bo i en kartong..


Och där har jag suttit inklämd och precis fått i mig en macka...det är ungefär det man hinner slänga ihop på en dag...






Kaos.
Flyttlåde-kaos.
Kartong-kaos.
Stök-och-bök-kaos.
Var-ska-vi-ha-detta-så-länge-kaos.
Kommer-vi-ihåg-vart-vi-packade-ned-detta-sedan-kaos.
Hur-hittar-vi det-viktigaste-sen-kaos.
Var-ska-julia-få-plats-att-leka-kaos.
Usch-jag-avskyr-dammråttor-kaos-men-orkar-inte-hålla-ordning-justnu-kaos.
Julias-byxknän-ser-ut-som-fårskinns-fällar-kaos.
Om-jag-ställer-mig-i-klädkammaren-och-skriker-försvinner-lådorna-kaos.

Vi bor i lådor, dom omringar oss, dom är ÖVERALLT. Våran stora härliga soffa ser inklämd och rädd och övergiven ut, matbordet överbelamrat med saker som ska packas ned men som jag inte hunnit...Saker överallt och aldrig där dom ska vara.
Julias rum har blivit någon slags förvaringsmagasin för inköpta möbler och skrymmande saker...
Lådor överallt. Det första ordet som Julia kommer säga förutom dom hon redan säger kommer att vara: Flyttkartong.

Stackars oss...men snart tar det slut, bara 15 dagar kvar i misären. Tjohoooo!!
Kram Mamma

Inga kommentarer: