lördag 27 juni 2009

Hur tänker dom??

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=503329

Eller, dom tänker inte alls!
Trodde i min enfald att vi i Sverige var mer upplysta än så, att vi aldrig skulle utsätta små liv för det dom dumdristigt gjort utomlands nu flertalet gånger.
Blir ilsken, kroat-rabiat, förbannad, förtvivlad och ledsen över hur mäniksor kan äventyra ett litet liv, ett helt maktlöst litet barn, som är helt utlämnat åt dessa föräldrar som tar dessa besluten som äventyrar barnens liv.
Alla mäniskor har verkligen inte rätt att ha äran, förmånen, att få barn, verkligen inte. Och när man väl fått den förmånen, den ynnesten, som många inte får, då utsätter man dom fara? Jag fattar inte, kommer aldrig fatta, hur man tänker, som vuxen i dom lägena.
Hade det varit jag som hittat ett barn, fastspänd, oavsett ålder, i en het låst bil, så hade poliserna fått sätta fängsel på mig för risken att jag hade både fysiskt och verbalt, slagit ihjäl föräldrarna i fråga, hade varit överhängande stor.
Skärpning alla föräldrar, OCH hundägare, då djur också lämnas inlåsta i smällheta bilar, också dom helt försvarslösa och utlämnade...
Kram Maja

Inga kommentarer: