måndag 22 juni 2009

Midsommarfirande...

Julias första midsommar utanför magen har passerat. Och med det en massa regn, men efter lite sill-lunch här hemma bland alla flyttlådor, lite uppehåll i regnmoln, så tog vi oss mot Slottskogens midsommarfirande med dans kring stång, folkdräkter och blommor i håret.
Eftersom denna midsommar höll på att falla bort från minnet, då det mesta som ryms där nu är Julia, Jonas, flyttlådor och damm, så har inget fokus funnits men, tradition är tradition, speciellt när man har barn.
Nästa år lovar jag dock ett högtidligt firande i lerum för lilla familjen och Julia i sverigedräkt, blommor i håret och hopp över gärdskårdar, precis som sig bör.
kram Mamma


Lite lätt sill-lunch bland kaos.


- Det var lite kyligt så nedbäddad fick man vara.


- Men glad är jag ändå!

- Man måste vara med i smeten sa mamma, så gick vi...


- Där borta är pappa!


- Oj såmånga dom var som skulle sjunga och dansa..


- Jag och min mamma.


- Jag och min pappa.


- Solen kom...men pappa ville inte vara med i ringen.


- Men här uppe såg man allt från bästa platsen!


- Aaaaah, majskrokar, mina favoriter!!

/ Kram Julia

Inga kommentarer: