torsdag 11 juni 2009

Till våran lilla bok-nissa



Våran lilla dotter formligen ääääääääääääääääääälskar böcker. När man säger -Ska vi läsa? Så spritter hon med armar och ben och kluckar glatt. Böcker är godis!
Så när vi var på Akademibokhandeln i veckan och lånade deras lilla mysiga läshörna och förkovrade oss i allehanda pekböcker som jag tyckte var fint pedagogiska. (petig på den biten) så hittade jag två st jag inte kunde släppa så dom får fröken på sin 1 årsdag...

Vi gick även till Åhlens och fyndade ett superfint och udda tyg som jag ska sy ett rikitgt gammeldags Madicken förkläde utav, lite typ i stil med "Stoppa korv med Kungafamiljen"..ja ni vet....och ett matchande, inte fullt så gammeldags, åt mig.
Räcker det blir det även en liten scharlett till fröken Julia så hon slipper mjöl i håret när vi ska baka och knåda deg i det stora huset, fniss...

Puss hjärtat.
/Mamma

Inga kommentarer: