måndag 17 augusti 2009

Helgen som gått...

Vi tog bilen till Alingsås i lördags för att hitta kostym till Jonas, det gjorde vi, en supersnygg grå Riley och dessutom en skjorta...
Till mig hittade vi två skjortor, Julia fick ett fint tyg till sin kökshörna.
ALingsås är mysigt och vi hittade en superbra tygaffär med härlga priser inne i den lilla "gränden" mitt på köpgatan.
Sen var det hem och för Jonas hugga ved, han är stark våran man i huset. Han sågar med motorsågen (jag är nervös varenda gång) och hugger med yxan, stark som Bamse och garaget fylls sakteliga med ved, vi måste ändå beställa till denna vintern för våran ved måste torka ett tag. Annars kan det börja brinna sa Jonas.
-Öhh jaaa?! (är det inte det de ska tänkte jag...)
- Alltså, det är så mycket tjära och sånt i den blöta veden att det blir så mycket saker i skorstenen så det kan fatta eld..
-Aha... (då fattade jag....)

Söndagen tog vi bilen igen (allt vi bidrar med i form av extrem källsortering och koppostering ala Hitler, tar vi bryskt tillbaka i form av utsläpp med alla våra resor..hm..) till Hissinen och köpte en cykelstol, cykelhjälm, räffsa, lite saker till huset, och fyra superfina utomhus armaturer till fasaden. Vi åkte till Blomsterlandet och kollade oilka växter vi vill ha i krukor vid entren och letade fasadsiffor i storlek stor...
När vi äntligen släntrade hem efter en liten utflykt till Mölndal också för att hämta två st finfina hyllor till våran planerade hall, som nu är MISÄR och KAOS,så drog Jonas på sig jobbkläder och lekte cykelmekaniker, justerade min cykel, kollade växlar,pumpade däck och monterade cykelstolen där bak på nya pakethållaren, jag litade inte för ett ruttet öre på min gamla så vi köpte en ny för 99 kr på Biltema, den kändes stadig som ett höghus, jag drömde att i alla upp och nerförsbackar så åkte Julia i marken och sa i något svagt ögonblick till Jonas att jag får gå i alla upp och nedförsbackar...
Då tyckte han att poängen med cykling försvinner. och det är ju sant. Vet ni hur många backar Lerum har? Många! Hela Lerum är uppbyggt på backar känns det som. Speciellt hit upp. Och tro föralldel inte att det är lättare åt andra hållet, alltså när vi har nedförsbacke...för då måste man ju bromsa sig istället så inte vagnen far iväg på promenader..
Anja Pärssons vadmuskler är inget mot vad mina kommer att ha utvecklats till mot årets slut.
Storhandling åkte iallafall Julia och jag iväg på. Hon älskar att åka kundvagn och med scanningpickadollen är det ganska lätt att organisera en gigantiskt överfull kundvagn med blöjor kattsand och mat för en vecka, med en dryga ettårig dotter som ska slita, dra, sulta, bita i allt som finns i påsarna bakom henne.
En burk med topz är rolig i sju sekunder. Sen är skinkförpackningen roligare...för att återigen sulta på mitt bibliotekskort hon fått låna då hon med orden
-Öööhhddööööööhhh och ett väldigt viftade vill ha min plånbok istället..
Eller bilnyckeln..

En bra helg som tog slut fort...
Nu en ny vecka...
kram Mamma

Inga kommentarer: