torsdag 13 augusti 2009

-Jag kan sjääääälv!!

Julia vägrar stundtals äta, allt som oftast, om hon inte:
Får en egen sked att doppa i maten.
Får sulta obegränsat på sin D-droppar vitaminflaska.
Får bita i locket till barnmatsburken.

Hon säger: -Öhöhöhööö och pekar på allt hon vill ha. Äter vi frukost så ska hon smaka allt "mitt" men inte sitt. Välling i flaska ratas å det bestämdaste. Varpå jag fortf måste amma henne nattetid, hon är hungrig, vad gör man?
Hon säger: -Ö,ö,ö och pekar på flingpaketet och vill pilla med cornflakes. Hon vil ha ost. Hon vill ha rån med milda. Hon vill ha vaniljyougurt och hon vill ha banan. gränsen dras vid kaffe...men det ger missnöjda ljud tillbaka.
The har hon fått smaka, kallt, av Kristina, det storgillades, knasiga barn.
Du äter ALLT annat, men ratar vällng.
Jag kan ju ogärna gå upp och göra macka med yougurt på nätterna.

Bilder från gårdagen när Julia äter själv. Vi har då gröt överallt, och då menar jag ÖVEERALLT. På henne, på stolen, på golvet, i håret, på mig, på Simon, på...ja alltsom är inom en radie av en meter är grötklibbigt.
Men alla är vi barn i början och träning ger färdighet.
Kram Mamma





1 kommentar:

markus sa...

hon kan allt bra den där lilla flickan =)