onsdag 26 augusti 2009

Många foton blir det...

Klick...och så har jag precis klickat i fotobeställning av foto nummer ca 500..
Inte tagit fram en bild sedan nyår så det var på tiden, men med i snitt 10 bilder tagna per dag sedan dess så blir det några stycken att framkalla och då sollar jag ändå vääääldigt, men det är svårt, när man har jordens finaste unge så vill jag ju ha pappersbilder på henne att tumma på, inte bara se bilderna på en trist dataskärm..
Jag ser INTE fram emot att klistra in allt i albumen dock.

Här hostar vi på, eller jag iallafall, Julia är snäppet bättre.
Men energin tryter, och det är inget som passar ihop med att jag har en 13 månaders bebis att underhålla. Förunderhållning krävs. Den perioden är det. Om jag så mycket som går på toaletten utan att inkludera henne så jädrar får jag veta att jag lever, eller mina öron iallafall.

Mitt i allt detta ska vi förbereda inför att åka till norrköping på fredag till söndag, för att gå på bröllop på lördag. Det rimmar också dåligt med att inte vara hundraprocentigt pigg.
Det är ingen pice of cake att åka iväg en helg. Det kräver en massa planering och förberedelser. Iallafall om man är mån om att alla ska må bra från punkt A till B.
Kostymen till Jonas ska pressas, skjortor ska strykas, min klänning och hela outfit ska testas, jag måste provfixa håret så jag inte står en timma innan vi ska åka, och inser att jag har en dålig hårdag, den tiden jag vill lägga på att vara med Julia innan vi lämnar till barnvakten farmor. Fundera på sminkning, det ska filas fötter och fixas naglar. Skor ska putsas. ordnas "barnvakt" åt Simon, denna gången nya grannarna vars 9-åriga dotter älskar katter. "Tack-present" ordnas till dom, vin och godis, kolla så Simon har mat för alla dagarna och helst lite kattgodis. Lådan ska städas så den är fin när det är andra än vi som ska rensa den. Har vi tillräckligt med batterier till kameran, är kortet tömt så allt annat får plats? Göras bröllopskort och fixas present. Koda om larmet så grannen kommer in med sin kod.
Väskor packas, Jonas sin egen, jag för mig och Julia, kolla leksaker, böcker, kläder, komma ihåg att packa all mat till henne så det räcker och blir över, välling, olika nappflaskor, allt allt allt....
Underhålllning längs vägen ska med så hon ej tröttnar, alla snuttefiltar och pricken, vara meterolog och förutspå vädret så man packar rätt kläder...
Jag är helt matt innan vi ens satt oss i bilen, varje gång...
- vad har vi glömt?
Oftast ingenting viktigt.

Hur lätt det är att göra allt detta vet alla som har eller har haft en 13 månaders hemma som kräver 100% koll och sällskap. Hon håller på att utforka världen men vill bara ha mig på armlängsavstånd när hon gör det. Och det är inte helt lätt att ha en Julia hängande i byxbenen för varje steg jag tar. Och det kvittar om vi suttit och läst alla hennes favoritböcker i över en timma. Lämnar jag hennes synfält så blir det ramaskri och tandgisslan.

Igår var iallafall Louise här och åt lite kvällsmat och lämnade tyget till den brudnäbbsklänning jag ska sy inför deras bröllop i oktober. Det var mysigt, som vanligt, vi träffar dom på tok för sällan.

Kram trött mamma

Inga kommentarer: