onsdag 28 oktober 2009

Jag och min lilla tantväska..

Jag har fått en fin väska av mamma. Oh-hoj vad den är bra att ha saker i.
Jag bär den oftast på armen, men ibland på axeln, fast då får mamma hjälpa mig, den halkar så lätt ned.
Jag brukar lägga i min alldeles egna nyckelknippa, jag har fem stycken nycklar på den, och så en bok går också ner, och ibland försöker jag få ner Pricken.
En väska är alltid bra att ha. När jag skulle hjälpa mamma att dammsuga var den dock lite i vägen, det är en konst att putta på en dammsugare OCH få en tantväska att hålla sig kvar på armen må ni tro.
I min väska stoppar jag även ibland ner ett glas från mitt kök, man vet aldrig när man ska bjuda mamma på saft eller ta en liten fikapaus.
Kramar Julia


- Det är så här man ska bära den, då kan inga bovar knycka den..


- Och så är det bra att ha något att hålla i.


-Dammsuga, det är min specialitet det...

-Titta mamma vadjag stoppat i!!
/Julia

Inga kommentarer: