tisdag 20 oktober 2009

Vattentätt druttel utomhus.

Regn i luften. Men friskt och skönt tänkte Julia och jag och tog
på oss regnkläder från topp till tå och ut och ruska.
Vi har plockat på altanen, plockat ihop stolarna som ska bäras ned till förrådet över vinterna, bordet kunde vi inte montera isär, det överlåter vi åt Pappa-the-handy-man.
Vi har varit vid komposten och rört runt, det såg jag på Äntligen-Hemma-Bosse att man visst ska, stod bara och väntade på att det skulle dyka upp något äckligt monster till råtta eller sork. Vi har äve sagt Godnatt till tvättställningen över vintern och fällt ihop den, kanske den kanske man ska ta in så den inte rostar??
Vi har släpat in ved i gillestugan så det får ligga lite på tork, fyllt på veden här uppe vid kaminen och styrt upp lite bland oredan i det tillfälliga vedförrådet Jonas byggt bakom garaget.
Julia var inte så behjäplig vad det gällde att bära ved men hon underhöll med babbel och jag-kan-visst-äta-sten-mamma, så man fick springa som en gasäll mellan varven och plocka ut stenar ur munnen.
En väldigt produktivdag måste jag säga. Det utlovade besöket till biblioteket med Julia får vänta någondag. Hon var minst lika road av att leka med stenar.
Och plaska i vattenpölar på väg till brevlådan. För sympati-skull så plaskade jag med. Man får det med gummistövlar, liten som stor.
Nu ska jag ta tag i och måla hennes spis så jag får klart det där köket till jul. Det kliar i fingrarna att pyssla klart.
Kram Mamma





Inga kommentarer: