söndag 15 november 2009

En till mamma en till Julia

Ett riktigt bull-mamme-hem som detta (har jag fått höra) ska ju inte lida brist på många saker, däribland hembakta kanelbullar och annat gott i frysen..
Som den bullmamme-mor jag är så involverar jag Julia i det mesta som sker i vardagen, med nöje, men till våra många bakdagar har jag sökt men inte hittat, vadå, jo, förkläden.
I roligt vackert mönster man blir glad av,och som ingen annan har.
Så nu har vi det.
Jag sydde ett lite mer modernare till mig, med silverspänne för justering runt halsen och ett riktigt hederligt Madicken förkläde till Julia. Åh som hon spatserade omkring och kråmade sig framför oss och spegeln,strök sig över magen, drog i kjolen.
Det blir en utav hennes julklappar och vi kommer mjöla ned det många många gånger.
- Nu ska här bli andra bullar!

(för er som inte är så gamla så är det en bok som heter så..min mamma brukade läsa den..)
Kram Mamma


Julias fina madicken förkläde, som gjort att knåda deg i.




Mitt lite mer modernare förkläder, men i samma tyg.


Spännen för att justera halslängden.

När jag ändå satt vid symaskinen bidde det en tröja till mig också.

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Åh, du är så fantastisk duktig..
Kan man beställa av dig sen eller???