måndag 30 november 2009

Summa Summarum.

Lite har hänt här hemma i ultralapid..
*Igår var första ljuset i adventstaken som jag var ute och klippte granris till bakom huset i fredags, ungefär sålångt jag orkade gå.
*Vi har bakat lussebullar i lördags.
*Vi har fått upp bokhyllorna i vardagsrummet.
*Jonas har letat igenom nätet efter tops på julmat då det är han som ska göra köttbullar, göra skinkan, janson utan ansjovis, jag AVKSYR ansjovis så han får göra två, plus revben och annat. Jag bakar och gör godiset.
*Jonas har fått upp sista panelen på garderoben i hallen.
*Vi har tagit ned garderoberna i Julias rum. Super stort blev det. Dock måste det tapetseras, saknades en ynka bit så jag ska kolla med tapetaffären om dom har den, plus målas lite tak och spikas lister..men garderoberna är borta! :-)
*Vi har satt upp en gigantisk julkstjärna i köksfönstret, vi råkade visst köpa en stor och nu får den hänga där...
*Har vunnit en vinterdress från POP till Julia på Tradera för ynka 360 kr, två delas termo, ny, den röda med reflexer. Supernöjd. Hon måste ju ha ombyte.
*Julia har börjat äta yougurt, själv, till frukost, en fet jordgubbsvariant med en katt på framsidan, överlycklig tjej var det som fick välja själv i affären och till det ett nytt underlägg med fina tomtar, lyckan gjord.
kram Mamma



Inga kommentarer: