måndag 16 november 2009

Till salu för Barncancerfonden.

Mitt hjärta brinner för många saker.
Fler saker än jag kan stödja.
Alla som känt mig länge vet att innan Julia fanns var det både Hemlösa och utsatta barn. Efter Julias födelse var det bara utsatta barn, då jag anser att vuxna kan själv påverka sin situation, det kan inte barn.
Nu vill jag och Julia hjälpa barnen med cancer.
Så vi gör det på det sätt vi kan. Vi syr bakverk, och vinsten går oavkortat till Barncancerfonden, det blir vår julklapp iår.
Förra året blev det ca 700 kr till dom utsatta barnen, vi hoppas på minst lika mycket till Barncancerfonden.

Det finns kanelbullar, prinsesstårta, bakelser och punchrullar.
Men i begränsad upplaga iår. Så först till kvarn.
Se nedan bild, storlek och pris.
Och känns det intressant så maila mig på rundvandringiminmammahjarna@hotmail.com

Vill man istället bidra på annat sätt är detta nummren som gäller.
PG: 90 20 90-0 BG: 902-0900
http://www.barncancerfonden.se/


Kanelbulle, 40 kr.
Sydd i mjuk sammetsplysch, 40 graders tvätt. ca 10 cm i diameter.
Finns 25 stycken.
OBS: Dessa är just nu slut, men efter årsskiftet kan jag åter få tag på det tyg jag saknar och då kan jag "baka" kanelbullar igen...


Prinsesstårta. Liten. 125 kr.
Virkad i bumullsgarn. Tvättbar i 40 grader.
Virkas på beställning. Mäter ca 13 cm i diameter och 10-11 cm i höjd.
Obs, priset är per styck, det råkade bara hamna två på samma bild.


Punchrulle, grön. 40 kr.
Virkas på beställning. Tvättbar i 40 grader.
Bomullsgarn, mäter ca 8 cm lång.


Punchrulle, rosa. 40 kr.
Virkas på beställning. Tvättbar i 40 grader.
Bomullsgarn, mäter ca 8 cm lång.


Prinsessbakelser 50 kr.
Virkas på beställning. Tvättbar i 40 grader.
Bomullsgarn, och mäter ca 7 cm i höjd och ca 6 cm i bottenplattan.

Uppdaterar med lite fler bilder...
Många har frågat ang färg på bakelser och tårtor och jodå, jag kan virka prinsesstårtebakelserna även i rosa, även tårtorna ni ser på bilderna kan virkas i rosa..Det är likadant bomullsgarn i alla som tål 40 graderstvätt och dom rosa bakelserna är likastora som dom gröna.





Julia fikar på sina bakverk.

Varmt välkomna med frågor, mail och beställningar.
Maja och Julia.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilka fina kakor du gör och fantastiskt av dig att engagera dig så för barn med cancer! Min dotter är 4 år och har leukemi. Hälsningar Malin

Susie sa...

Super fina bakverk och ditt engagemang är verkligen inspirerande!