tisdag 8 december 2009

Virknål

Tisdag.
Julia och jag tog en härlig promenad ned till centrum för att posta några av alla dom paket med bakverk som jag färdigställt.
För här virkas det för fullt kan jag lova.
Jag drömmer om virknålar och pistagefärgat garn. Och lussekatter i velour (som tyvär är helt slut nu) och kanelbullar i sammet..
Jag virkar och virkar och det mailas in beställningar varje dag och det är fantastiskt hur stort detta blivit.
Det har spridit sig.
Och folk skriver så fantastiskt fina saker i sina mail, om det vi gör. Julia och jag.
Just ikväll har jag virkat på en utav två tårtor som på tisdag ska pryda en bregravning där personen inte önskade sig blommor utan gåvor till barncancerfonden och mina virkade bakverk ska då symboliskt pryda kistan.
Vilken otroligt fin tanke.
Nattinatt /Maja

Inga kommentarer: