söndag 7 februari 2010

Disputationsfest med stort F, eller D...

I fredags var det äntligen dax, Louise skulle bli Doktor!
(nej inte en vanlig doktor utan en..ovanlig doktor, utan stetoskop och birkenstock sandaler)



Pappa J och jag hade gjort oss så fina vi bara kunde dagen till ära.
Och nej, såklart fick han på sig skorna innan vi stack iväg, lite sena, men så är det när man har små hemma.




Och jisses hjälp och jäklars vilken sjuhelsikes rolig fest!
Den slog alla andra med hästlängder...
Jag kan nog lugnt påstå att när vi lämnade den halv tre så skulle det nog dröja några timmar till innan den var över helt och hållet trots att många av dom "äldre" åkte redan vid tolv.
Fantastisk lokal med utsikt över stan, supergod mat i form utav buffe från Mölndals golfrestaurang, goda viner och champange! (pappa J körde, hhi)
Det var många gäster (dryga 70), bra och stundtals roliga tal och uppträdanden, mannen Kristian var toastmaster och Jonas och jag hamnde vid det absolut roligaste bordet (tyckte vi)
Vid min närmaste sida hade jag Jerker (en komplett galenpanna med sjukhumor och pratglad, som jag alltså), dansken Jakob på andra sidan som dessutom utnämts till vinvärd för sina närmaste "grannar" under kvällen, helt galen han också, pappa J hade jag mitt emot och vid hans sida satt Jerkers andra hälft Maria, som också hon var vinvärd...hennes humor går inte heller av för hackor och ämnena som under gapflabb avhandlades innehöll allt från slampiga glädjeflickor och sambos, nobelmiddag och husägande, och det var längesen jag skrattade mycket, länge, eller dansade så mycket, eller hade ont i fötterna när jag kom hem, men det var värt det, alla gånger. (jag hade snygga skor, vem har sagt att dom då också ska vara bekväma??)

Som grädda på tårtan vaknade jag så himla pigg kl 08 trots allt vin, till skillnad mot Jonas som var den man kunde tro var lite bakis, trots bubbelvattendrickande hela kvällen :-)

Vi kan bara återigen till Louise säga:
STORT GRATTIS TILL DOKTORSHATTEN!!
Och TACK TACK TACK TACK för en så jädra rolig disputationsfest!! Den blir svårt att toppa, vi får se om vi lyckas på den kommande inflyttningsfesten i sommar..Inbjudan kommer!
kramar Maja

1 kommentar:

Jennypenny sa...

Åh så fina ni är=)
Speciellt du Maja!

Kram