måndag 15 mars 2010

BrorStor 40, Norrköping och Släktkalas!

Tjoho, hemma och måndag och i helgen har vi varit på en fartfylld och hektisk tripp.
Släktträff med stort S kan jag intyga.
Lördags for vi mot min gamla födelseort och firade brorstor som fyllde 40, sen vidare till Norrköping där vi camperade hos farfar och Gunilla, dit kom också Robban och Stina, sen på snabb visit hos gammelfarmor Märta på söndagen och där träffade vi även pappa J's farbror Conny och fru Carina. Sen vidare för överaskningsfika hos farmor, dit även då våra "mullvadar" Robban och Stina dök upp, sen åkte vi hem.
Måste bara säga att Julia är fantastisk att åka runt så här med. Hon är glad, sover lite, pratar massor men inga sura miner trots att hon träffat så många ansikten denna helgen och haft helt rubbade sovtider.


Jubilaren, BrorStor Ricky!!
(bilden tagen vid ett helt annat, y-n-g-r-e tillfälle...)



Lotta och brorliten M.


Brorliten Martin.


Mormor harklar upp sig för den längsta sången i mannaminne, egenhändigt skriven och framförd till min brorstor.


- Nu ska vi se vad mamma packade ned.....


Julia och mamma Maja, visst ser vi muntra ut? Troligen slog det mig att nu är det bara fyra år kvar till mina 40...


Läsa om Nejlika och hennes gosanka och nappar tillhör favoriterna, likaså att slå ned sin lilla blöjrumpa i trappor.


Fina fantastiska unge som är lätt att flacka omkring med.


Morbror M busar med Julia som inte ville dela med sig av sin napp men en puss och kram fick han gärna.


BrorLiten M läser Viggo för Lotta, för Julia ville inte alls sitta still hos honom.


Finaste Julia.




Kusin Pauline som absolut inte tänker le när man tar kort, tro mig, jag tog ca 10 sånna här...


Hela tjocka släkten S, A, I och O!
Alla vi som var där helt enkelt.


Observera stackars jubilaren som här har fått klämmas ihop och jag vet inte hur många som fick fingrar i näsan, jisses, Familjen Taikon!


Mor - son- far!
Födeledagsbarnet med mamma och pappa :-)


Mormor, jag, Julia, brorstor, brorliten och morfar.


Här blev det mormor och morfar med alla sina barn och barnbarn.
Paula, mormor, Jag, Julia, brorstor R, brorliten M, morfar och Kela.


Syskonkort: Jag, brorstor Ricki, dagen till ära helt ihopklämd, brorliten Markus och brorliten Martin.

**********************************************

Efter brorstors kalas åkte vi på kvällen vidare till Norrköping för sovning och Melodifestival hos farfar, Gunilla och Madde. Det dukades fram supergod mat, en massa Schlagersnacks och frågan var: Vann Rätt Låt?


Julia fick ett efterlängtat städset så slipper hon dra runt på vår stora mopp här hemma. Undrar varför alla barn (flesta) tycker det är så otroligt roligt att städa?


Morgondusch hos farfar :-)


Pappa J och jag fick ju sovmorgon då Gunilla var så otroligt rar och kom in och tog Julia vid sjutiden. ZzzzZZZZZZzzzzzz.....


Hejdå kramar med Gunilla.


Vi passade också på att åka och hälsa på Jonas farmor Märta, då hon flyttat till ett boende för en tid sedan och vi brukar hälsa på henne så fort vi är i Norrköping..


Att köra gammelfarmor Märtas rolator var superskoj tyckte Julia, och fort gick det.


Farmor visste inte att vi var i stan och planen var så sådan att vi skulle överaska henne, och gissa om hon blev glad när vi dök upp med Julia!


Pusskalas!


Våran Kristina och farbror Robban hade ju agerat mullvadar inför överaskningsbesöket så dom kom också.


En något belyst Robban..


I farmors knä ivrigt tryckandes på mobilen hon knyckte.


- Undrar om det finns någon popp-popp hemma i näsan..?




Kan ni se likheter mellan far och dotter? Här är Jonas som Julia är nu (tror jag?)


Vi har en bortskämd dotter, hon får så mycket saker av alla fantastiska mäniksor omkring oss! Hon fick påskägg fullt med russin och ballerinakex av mormor och bonus-Dennis, en bok om Vintern av farmor, en bok med en massa Maaaaaooo i utav Madde, farfar och Gunilla och en supercool, och troligen ganska unik, riktig registreringsskylt av morfar!


Städset som fröken fick av farfar och Gunilla.

Inga kommentarer: