torsdag 29 april 2010

Lång To-Do

Dagens to-do lista har börjat betas av, mycket ska göras.
Tre maskiner tvätt. Två är avklarade.
Sätta upp nya gardinstången mellan entrehall och inre hallen. Klart.
Fålla nya draperierna till den samma ingång. (ovan)
Blogga (jag gööööör ju de :-)
Bädda upp och göra fint gästrummet inför morgondagens gäster.
Skära kött och kyckling och marinera till imorgon. (lång marinering=godast)Klart.
Storhandla efter Julias lunchvila.
Baka chokladkakan till imorgon, blir bäst om den får vila under natten.
Dammsuga övervåningen.
Dammsuga alla förbenade soffor som katt-skrället hårat ned.
Få ut Julias sandlåda, fast då behöver pappa J vara hemma.
Få upp vitrinskåpet från entren där det nu ligger platt på golvet sedan vi fick hem det i måndagskväll...T U N G T!!
Förbereda lite dressingar och såser till imorgon, samma som marinering, smakar bäst av att vila över natt.
Lägga in dom torkade tomaterna i min goda gegga :-)
Kolla grillen (pappa J)
Laga Julias solglasögon ( Överlåter åt pappa J)
Pussa på Julia, hela hela hela hela tiden!
Tänka ut en lösning vad det gäller Julias krämer ska också göras, jag har lovat bort vårt skötbord till wilmer, inbillar mig att vi klarar oss utan, Julia är tung för min rygg att lyfta upp iallafall och jag vill inte lära henne att man får klättra upp på egen hand. Kan gå illa i slutänden då.
Det var nog de hele...
Kram Maja

Inga kommentarer: