måndag 5 april 2010

Liten ballong-ig byxdress alá PdL


Så har mamma hittat ett nytt tyg igen, i sin "bortglömda" låda.
Eftersom det var påsk och alla tygaffärer stängda fick det bli ett seersucker rutigt tyg att testsy i sa mamma..
Mallen var en bild från PompDeLux fina hemsida, den byxdressmed smock mamma
å n g r a r stort att hon inte beställde...
Sen ritades det, mättes, klipptes och så sy sy sy, smocka smocka smocka och vipps!!
Så här blev den iallafall, och den var superskön att springa runt i, en massa svängrum och lätt att ta på, hon satte tryckknappar i ryggen istället för i grenen...
Kram Julia.






Ballongmodell med smock runt ärmar, hals och benslut.

2 kommentarer:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Den var jätte söt..
Tack för idag. Vilken ljuvlig tjej ni har..
Blir det klänningar över får du gärna tänka på mig..Köper allt jag kan...

A sa...

Det var det sötaste jag har sett! Påminn mig om att jag ska låna mallen om jag någongång får en egen tjej...:)