onsdag 14 april 2010

Summa Sumarum.

Solen är verkligen fantastisk just nu och bara lyser och lyser och värmergott.
Julia är fortfarande jättesnorig och hostar men till skillnadmot föregående natt så kunde andas lättare och hostade inte så hon kräktes en kaskad av allt hon ätit...
Vi använder näsfridan så vi får ut allt gegg, Julia håller, mamma fixar.

Igår tog vi en halsduksklädd promenad till både våran postlåda och till Gunnar och Cia's, vi är husvakter denna veckan och var där och vattnade blommor, Julia hade med sig sin rosa gåvagn som numera är en perfekt lagom barnvagn för hennes docka som naturtligtvis skulle med och posten skulle läggas i vagnen den också.

Vi hann med att måla utegruppen ännu en gång, mellan jagningar av en springade J som jagar Maaaaaooooooo.
Eller kastar grus i våran regnbrunn....eller vill kladda på det nymålade.
Jag kommer dö i förtid av stressat hjärta.

Dilemma är det ang om vi ska vara ute eller inte.
Jag tycker det är bra med frisk luft men hon blir alltid sämre, eller inte ett dugg bättre, dagen efter att vi vistas i friska luften, trots mössa och halsduk.
Ikväll ska hon och jag iaf åka och handla lite mat, det uppskattas att åka kundvagn och hålla scanningsmojängen och prata med alla och hålla hov på sitt lilla sätt.
Bäst är när man passerar djuravdelningen där alla förpackningar har hund eller katt på sig, Julia utbrister alltid högt:
- MMMMMAAAAAAOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!
Och ler lyckligt!

Ska se om jag idag också hinner sy det täcke kudde och madrass till docksängen, och hennes nya byxdress, gråblått tyg med smock i silvertråd.

Deklarera ska man visst göra också, jag har haft jordens hjälp utav min mäklare på Bjurfors som räknat ut allt efter att han fick ihopräkning av alla mina renoveringskvitton i lägenheten i stan.
Han har tom fyllt i alal siffror på rätt ställen så nu ska jag bara överföra det till mina papper så blir det rätt.
Berättigad uppskov, vilket jag efter övervägande kommer ta, så istället för en väldig massa massa massa massa massa pengar som staten vill ha så får dom bara lite lite lite lite detta året pga mitt uppskov. Hurra! (hade faktiskt ganska mycket skatt att få tillbaka dessutom)

Nu ska jag få min busunge att sova lite fm.
kramar Maja

Inga kommentarer: