torsdag 20 maj 2010

Ännu en dag i bilder.

Idag hade vi bestämt picknick och lekparkslek med Elin och hennes Lova.
Storasyster Linn var med förskolan men i samma park så fick sällskap av henne efter en stund.
STora lekparken nere vid Aspen (som jag alltid glömmer namnet på) var dagens mål och dit for vi med korg full av saker som jag visste att Julia ändå inte skulle äta upp.
Konstigt det där, hemma äter hon allt och lite till, VID bordet, med sin haklapp, mugg och tallrik, men ute på vift så äter hon inte likabra av tex matsäck, jag tror lilla stumpan är mer nöjd vid ett bord...

Vi lämnade parken , matta av solen, efter några timmar och Julia hade då nästintill nickat till i gungan så jag kände att det var dags att åka hem för att få vila riktigt en stund i sängen.


Julia säger dock inte nej till muffins...


Här jagade hon runt efter kameran den lilla busungen..




Lite sällskap av storasyster Linn fick vi också.
Lova hade saknat henne.

Vi hann inte mer än att komma innanför dörren så vräkte det ned, så när hon vaknade var det Lego-lek som vi ägnade oss åt, men strax före fem så sken det upp och blev tropisk värme igen så på med solkräm, mössa och ut med vagnen, moln mörka som kol gjorde att det blev en kort promenad och vi lekte på gräsmattan istället.
Räfsade upp klippt-gräs med hennes lilla mini-räffsa och la i hennes lilla mini skottkärra och pappa J körde den till våran lilla...kompost :-)


Duplolek med cirkusen, apan är outstanding det roligaste, och att ladda kanonen med den gröna "kanonkulan" som kan flyga iväg.



Just nu i skrivande stund regnar det fortfarande och blixtarna har avlöst varandra sedan kl 19, åskan har dånat och morgondagen ska troligen bli likadan.

Jag trodde att jag skulle lägga av min två dels pjamas långt in i juli med tanke på hur kallt vårt sovrum varit sista månaderna men med den här tropiska hettan får det ryka tidigare....

kram Maja

Imorgon ska vi åka till Blomsterlandet och köpa tomatplantor till altanen, såna man kan ha i krukor, då är det sommar!

Inga kommentarer: