måndag 24 maj 2010

Pingsthelg som vi glömde...

Man kan inte hålla reda på alla helgdagar och det gjorde vi inte heller :-)
Missade helt att det var pingst, vadvi inte missade var det FINA vädret.
Oj så det har gassat.
OJ så mycket solkräm det har gått åt på barn och sambo och ohoj vad det inte har hjälpt. (dom är röda ändå...)

I lördags kom farbror Robban förbi på ett spontanbesök, 30 mil hemifrån, tanken var att han skulle springa Göteborgs varvet med alla andra galningar men knät satte stopp, det var nog lika skönt med i den värmen....


Mellan varven så har Julia byggt med Duplo-cirkusen.
Apan är fortfarande favoriten och hon härmar honom glatt.
- Oh-oh, och slår sig för bröstet.


Min glada unge!


Vi har planterat lite krydd-trädgård vid altandörren, nära och bra till köket.
Basilika och oregano är det här, luktar fantastiskt gott!


Och här står den nya buxbollen (vad heter dom egentligen...?) och den fina rosmarinen.

Eftersom fyra av våra stora fina zinkkrukor stått ute över vintern och blivit tokförstörda så fixades det också, jag sprayade dom svarta så nu ser dom som nya ut igen, och tujjorna vid entren fick en omplantering i ny fin jord...


Fina lilla sessan på strålande solig altan som dock inte är så värst barnsäkrad ännu så ensam där ute får hon inte vara ännu....


Den ena snickrar och den andra ritar...


Hatt och gflasögon är obligatorisk men hon tar på sig det själv, och glasögonen är oftast upp och ned, jag tror dom är skönast så.


Som jag älskar detta barn!!!!


Mellis blev pannkakor, som hon gärna matade pappa J med.


Duplo på altanen i skuggan.
Fast här ska dockan näckas....


- Och där fick jag av dom!!


- Lilla bebbiss vyssan lull, du är finast i ditt nakna hull...




Altanens etage nr två är på gång. Det blir super bra. Jonas är super duktig.
Även om jag ibland klagar på vissa giringar och plankornas kvalite, fast det är ju inte hans fel utan Beijers.


Lång trapp/avsats att sitta på, liten plattform och så bred trapp ned till mark.


Fina snickaren!!!


Igår kväll hade han kommit så här långt, nu ser man verkligen hur det kommer att kunna se ut, fast det är massor kvar.





Kvällen avslutades med grill, som dom flesta andra soliga kvällar...
En härlig helg där vi alla fick en massa gjort, fast på olika håll.
Jag håller mest till med Julia och fick en promenad med vagnen när hon skulle sova middag, sen är det mest att hålla henne aktiverad i sandlåda mm.

Kram Maja

1 kommentar:

Malin sa...

Fint trädäcket blir med avsatser och så, verkar vara perfekt plats att sitta med en drink när man har gäster och barnen leker på gräset. Fint du har planterat också, jag måste också uppdatera min kryddor, jag älskar att gå ut och hämta färska kryddor i trädgården. Buxbom heter den men Buxboll var ju ett bra namn haha (har jag inte hört innan). Kramar till dig och söta Julia!