onsdag 2 juni 2010

Lekdag hos Vera Kajsa och Alva.


- Man måste smörja in sig o r d e n t l i g t mamma!




Idag drog vi iväg runt lunch hem till Vera Kajsa och Alva för lek och fika.
Studsmatta, gunga, sandlåda och glass har stått högt på schemat, och solen har stekt!
Som den stundtals senila mor man är så glömdes solhatt åt fröken, men insmord var hon över hela kroppen, men keps/Sharlett fick lånas utav Kajsa.
Eftersom lunchvilan fick skjuta på foten lite, vi tog ju sovmorgon, så tog det inte många sekunder innan fröken hade slocknat i bilen på väg hem, väcktes dock utanför dörren, annars hade hon aldrig somnat nu ikväll...









Ps, våran sovmorgon var så där ofantligt mysig.
Jag lyfte in Julia i vår säng vid sju, då tyckte hon det var ljust och morgon.
Sen låg hon inkrupen i min famn, på min arm, i hennes fam och på hennes arn låg sen Pricken, OCH dockan...och som vi sov.
Jag med näsan intryckt i mjukt lockigt härligt doftande Julia-hår.
Min dotter...har jag sagt att hon är fantastisk?? :-)
/Maja

Ps II, Julia säger nu MAJA, och MAMMA-MAJA utan problem. Fantastiska barn, fast helst vill jag ju bara kallas mamma....

1 kommentar:

Malin sa...

Ja dessa dagar vet man inte om man behöver packa regnkläder eller solhatt. Men vilken tur ni kunde låna en MATCHANDE huvudbonad =)