tisdag 15 juni 2010

Stranden - eller, När Julia tog sig ett oplanerat dopp.



Hej alla badkrukor!
Jag har badat idag, med Ella.
Mamma fick springa i när jag ramlade.
Om det var skönt?
Jaaaa, fast imorgon tar vi med oss badsaker....


Fantastiska tisdag som bjöd på strålande solsken när vi tittade fram bakom rullgardinen halv 8..
På med kläder och ut och gå, lagom till fömiddagsvilan tog vi en timmas walk och lillan sussande så gott på altanen medan mamma började kräk-görat med att skura hängrännor skinande vita..URK.

Efter luncher och mellis och räfsa gräs och sparka boll, jaga, sandlåde lek så tog vi cykeln till stranden...



När vi kom ned till stranden och låst fast cykeln var tanken att vi skulle ta en promenad och titta på fåglar och hundar och hästarna som fanns där. (inte i vattnet, utan på vägen) Och jag hade varken packat ned handduk eller hink/spade utan bara åkt som vi var med lite russin och vatten i korgen.



Men det fanns massor av badande skuttande barn där nere i alla åldrar och efter lite tittande så frågade jag om vi skulle ta av skorna och blöta fötterna.
-Jaaaaa.



Jag skulle så gärna vilja veta vad Julia tänker just här.
Dit hon tittar hoppade och skuttade en massa pojkar, utan kläder...
Inte så förvånande att hon inte ville ha sina på sig.



Här står dom, Världens finaste fötter, jag pussar dom miljoners gånger varje dag.



Min fina fantastiska unge!

Till slut åkte ju alla kläder av utom body och blöja. LYCKA!
Då stod hon i vattnet och svajade och kände, doppade händerna, tvättade sig på kinderna, åh jordens sötaste var hon, och strålade som en sol.


- Oj oj oj mamma, Ella fick bada.

Hon kunde inte stå på benen när det virvlade av alla pojkars lek i närheten.
Två gånger kom hon under vattnet, det var bara att springa i och vara på vakt konstant, men tillbaka ville hon ändå.




Som sagt, snabbt i vattnet igen...



Så här får man åka hem när man badat i det man kom i, sandig och dyngvåt...och mamma inte tagit med handduk, som tur är har vi tre minuters cykelväg hem.
Och mamma visste ju inte att jag ville bada.



Och har man badat iskallt, och sen åkt hem i blöta kläder, ja då får man duscha varmt hemma och mysa sig varm ihop med sin docka Ella, som också fick sig ett dopp i sjön.



Om vi cyklar till sjön imorgon igen ska det packas med både handduk, hinkar och extra blöja, dessutom badring, vi har en våghalsig fröken vad det gäller vatten.

Kram Mamma

Inga kommentarer: