torsdag 17 juni 2010

Våran Onsdag i bilder.

Vår onsdag i bilder.
Sol Sol Sol.
Hetta Hetta Hetta.
Solskyddsfaktor på, även under dom tunna kläderna.
Häck Väck med dig dumma solbränna på Julia.


Korta armar och golfbolls-lek i rabatten...


Vi har hittat en massa smörblommor (bla.) på tomten. Dom ska vi lukta på.


Här ser det nästan ut som vi har två stycken hus :-D


Vi lekta jaga...


- Jag ska bara titta till mina bebisar.


Julia i sina "Emil-kläder", jagar golfbollar.


Och pust uuuuupp fööööör backen.


En syssla som aldrig tröttnas på. Plocka sten...Mugg med kallt vatten är ett måste HELA dagen med denna värmen.


För att undkomma värmen gick vi in och bakade en kokos/russin sockerkaka, alltid bra att ha i frysen. Bakad i Gamla loppis-fyndande formen, dom finns ju inte att köpa i butik dessa fantastiska formar.


Efter gårdagensbad på öppnare vatten ville jag ha henne på mer begrändad yta, samt utom sol i skuggan, badbaljan togs fram, numera ngt liten för alla saker, läs dockor, hon vill ha med sig i badet... Tre ggr fick vi fylla på nytt vatten för fröken antingen tippade hela baljan (vältvättad altan nu) eller skvätte på mamma...Tack för den! :-D


- Passa-rej så jag inte skvätter på dig mamma lilla!


Det här,mina damer och herrar ÄR jordens absolut finaste fötter!


Det var en MYCKET trött Julia, som vid fem tiden fick gå in, utom sol och värme och bad, världens finaste lilla plutt fick titta på sina Teletubbies och bara mysa.
Detta foton gillar jag mycket.


Man blir trött av sol värme och hålligång med mamma.


Julia visar sina skrynkeltår :-D

Idag, torsdag, väntar nya äventyr för ikväll kommer Robban och Kristina, men före dess, mathandling.
Kram Maja

Inga kommentarer: