tisdag 1 juni 2010

Vattna behövs när solen steker.



Vi kan verkligen inte klaga på sommarvärmen just nu.
Idag har det varit helt galet soligt och det har varit en prestation att hålla Julia i skuggan.
Jag har smörjt in både fötter och nacke och annat synligt och ändå har hon fått en "färg" idag.
Utomhusdag har det iallafall varit, vi startade med mat-inköp, sen promenad, vila, fika, pannkakslunch, mellis och duplo-lek, allt utomhus, och jag drog ut symaskinen på altanen och fixade en "surdegshög" av sy-saker medan hon satt och ritade intill.
Sommaren är fantastisk! Bara man tar tillvara på den.

Med sol kommer också törst, så också för våra stackars växer så vi har vattnat allt, jag i den stora och Julia har tultat runt och varit SUPER duktig, med sin lilla.
Mycket vatten utanför men vad gör det?

Jag har världens sötaste och duktigaste hjälpreda här hemma!

Kram Maja

Imorgon åker vi till Vera, Kajsa och Alva och busar, hihi...



Våra fina fina plantor av Basilika, Oregano och Rosmarin växer massor!
Julia vattnar, noga lite utanför, lite på kläderna, charmigt!




Grönsakslandet, om vi kan kalla det så, får vatten också...


- Ja gjorde som du sa mamma, vattnade mycket, så nu behöver jag mer!


- Varför har du så stor och jag så liten mamma??

/ Trädgårdsmästarna

Inga kommentarer: