torsdag 8 juli 2010

Åsiktsmaskin

Ska göra kort inlägg.
På jakt efter bikinibyxa, vadderad åt Julia.
Helst vill jag hon ska kunna springa naken på stranden, hon är barn, men eventuella bajsolyckor och stekande sol sätter stopp för nakenhet i allmänna bad och pooler.
Gick till stadens barnaffärer.
Badbyxor, vadderade, för flickor finns till stl 86.
Julias lår kräver 92.
Från stl 86/92 och uppåt finns bara bikini MED överdel.
Man kan välja mellan trekantsbikini eller sportbh-modell.
SKÄMTAR NI MED MIG??!!
Ska min dotter på snart två år skyla sina "bröst" på stranden??????
Enligt expediten, tillika ägarinan av butiken var detta vad vi föräldrar vill ha till våra små flickor.
Bikiniöverdel.
Jaså, är det??
Inte jag.



Det fick bli den här baddräkten i söt modell MED vadderad byxa, för det var mitt enda krav.
Låt barn vara barn.
Jisses.

ps, ja visst hade jag kunnat köpa någon av dom där bikinisarna MED överdel till henne och struntat i överdelen, MEN, där går min gräns, jag ska ju inte uppmuntra industrin att tillverka fler, i tron om att jag köpte MED överdel, och för att efterfrågan då finns...Förstår ni?

Kram Maja - Åsiktsmaskinen

1 kommentar:

Malin sa...

Håller med dig till 100% och precis som du vägrar jag att bidra till att affärerna tror att det är en bikini jag vill ha istället för bara badbyxor. Vi får fortsätta stå emot =) Theas förra badbyxor var från pop:s pojkavdelning, fina turkosa. Senaste är från Stadium. Fast de är ju inte vadderade förstås. Oj nu börjar det åska här, va mysigt! Kram!