tisdag 6 juli 2010

Sovrums makeover, I do!

Jag ska få göra om vårt sovrum!
!!!TJOHOOOOOO!!!



Någon som såg reprisen av Roomservice igår?
Vi gjorde det.
Hjärnverksamheten blev febril!
Maja - Hm....undrar vart vi kan göra en sån där betongvägg..hm...?!?
Jonas - Ingenstans...på längeeeeeee.
Maja - Jag kan, själv! Bara jag får hjälp med gipset. Då kan jag använda gipsskruv!
Jonas - Hm...
Jag använder nämligen gipsskruv till ALLT, till ALLA underlag, till ALLA saker som ska upp, det håller, fast Jonas tycker att man SKA göra allt enligt konstens alla regler, herregud vad karlar ska krångla till allt ibland! :-D

Men,nu ska JAG göra en sån vägg! :-D
I sovrummet.

Hur?
Det löser sig.
Det såg väldans lätt ut, då är det säkert det.
Renoveringsgips på den väggen sängen står mot, på med bruk, blir det för flammigt så slipa, annars låt bli.
Sen måla alla andra väggar bruten vit, och taket.
Vi MÅSTE ha nya sängar, jag sover som en kratta.
Fast det har vi sagt i drygt ett år nu, sen jag var gravid, när jag tänker efter...
Det blir TVÅ stycken 120 breda sängar Sultan, totalt ca 60 höga (nu har vi 65)
Klä om den befintliga sänggaveln vit, sy ny sängkappa vit.
Sätta upp raka stilrena VÄGGFASTA sängbord på 60 breda.
Helt plötsligt har vi då en säng på 240 bredd, som gjort för att ha alla barn i på morgonen och eftersom dom är delade i mitten kan Jonas böka runt bäst han vill utan att jag känner det i min madrass.
Voila!
Mjuka mattor på golvet och så en väggtv, helst vit, fast där får jag nog bearbeta Jonas lite....
På den låååååååånga sänggaveln, som dessutom kommer att vara ganska hög så kommer jag fixa smarta sköna ryggkuddar i långa breda band att luta sig mot, skönt ska det vara och BORTA blir vårt TRISTA normala sovrum.

Ni ser, det lät väl inte så svårt, det kan jag fixa själv, ge mig lite tid bara, två veckor kanske, efter sommar och sol.
Herregud varför krångla till det.

Kramar!
Maja

Inga kommentarer: