söndag 8 augusti 2010

Bra arbetsfördelning.



Lördag och min ena BrorLiten och hans Lotta flyttar till nya, och FÖRSTA (GRATTIS!! huset.
Självklart ska vi hjälpa till att bära så mycket som han hjälpt oss med våra el-problem.
Eller, rättelse där:
Självklart ska JONAS hjälpa till att bära...osv, osv... :-)

Julia och jag inser ju våra begränsingar i bärstyrka och håller oss undan och släpptes av hos Fina Linda och hennes Sven och charmgossarna Olle och Petter för en heldag där.
Det lektes med lego, lektes utomhus, gungades, sprangs (dom har stooooooora ytor att springa på utan bilar inpå knuten)
Linda fixade supergod lunch åt oss alla och när Jonas kom på em dukades det upp fika på filt i sol-upplyst trädgård.
Bullar och bananmuffins som Julia bakat i sina roliga formar.
Livet på en pinne.
Som tyvär tog slut alldeles för snabbt.

När man ska storstäda, då slääääääpar sig minsann timmarna fram, men när man är med mäniskor man verkligen tycker så där mycket om, ja då bara säger det fjutt, så är dagen förbi.


Tungan rätt i munnen och Duplo-bygge på G.


Jonas i flyttkläder.
" Sliten gammal fotbollsspelare" sa han och tog en stol och kunde inte sitta på filten.
Varpå Olle. som inte heller ville sitta på filt, också tar en mini-variant av densamma stolen och säger:
- Jag är också en sliten gammal fotbollsspelare..."


- Jaja, ska man ha någonstans att sitta får jag tydligen ordna med det själv..?


- Hm, asså, mina hemma ser inte ut så här...



Nu är det iallafall bestämt att jag ska följa med på ÅTERTRÄFFEN, den officiella, med hela klassen och hela skolan, i Lidköping i september.
Spännande!
Undrar om jag ska fixa till med lite 80 tals krull och spretlugg som jag hade så man känns igen?!

Tack för en härlig dag!
Kramar Maja

Ps, ni kanske saknar bilder på gossarna Olle och Petter och tycker att det är lite ego av mig att exkludera dom och bara lägga ut Julia.
Men, jag har lovat att hålla pojkarna borta i bild, och då gör jag det.
Kram!

Inga kommentarer: