måndag 30 augusti 2010

Jag ska måla hela världen lilla mamma...

Måla måla måla...
Herregud vad jag målar.
Trappräcket och grinden är grundade, vilken skillnad, men nu ska det vitlackas, det är klurigare och tar mera tid, men vi är en bra bit på väg..
Rummen där nere, där Jonas la nya golv, har jag målat och det blev superfint, fast det är inte klart.
Ikväll sätter Jonas dit alla listerna nere igen, och mjukfogar, imorgon går jag över alla med ny vitlack, målar fula furudörren in till gillestugan, den dörren har för konstigt mått för att man ska kunna köpa en ny...
Även dörren in till stora förrådet får ny färg och listerna runt bastudörren.
Sen är BÅDA rummen/genomgångsrummen/hallarna klara där nere :-)
Och nu har jag hittat vad det ska vara i det rummet utanför bastun, där man passerar till gillestugan bla.

En skrivhörna, med exakt en sån här klumpig stor och otymplig sekretär/klaffbyrå!
Det kommer ju en dag när vi måste avvara arbetsrummet/gästrummet till barnrum, då måste vi ha en kontorshöra, passar perfekt där!
Och jag ÄLSKAR den här möbeln!
Så nu vill jag ha hjälp, att hitta en likadan, eller liknande, skicket är oväsentligt, den ska målas och fixas, men den ska vara klumpig och stor och massa lådor för alla våra papper, räkningar och kom-i-håg.



Bilden är knyckt, från en annan blogg, men jag har frågat om lov. Men ni får inte knycka den i andrahand...

Kram, Maja, idésprutan.

Inga kommentarer: