onsdag 11 augusti 2010

Min dag på Liseberg!

Hej!

Igår åkte jag och mamma till Liseberg!


Först åkte vi buss från vårt hus och ned till stationen.


Där fick vi vänta en stund på tåget...men medan vi väntade pratade jag med en hund, som också skulle åka tåget, och åt blåbär som mamma tagit med från mina egna buskar.


När vi åkte tåget kom vi fram till Göteborg.
Där jobbar pappa.
I huset precis vid stationen. Det gamla ni ser. Det ska bli hotell.
Fast han sitter inte i det stora huset sa mamma, utan i någon av dom alla röda bodarna.
Hur som helst, vi fick åka spårvagn också. Det var längesen sa mamma.
Det var det nog, jag minns det ialafall inte.


Nu är vi på väg till LISEBERG!!!!


När vi kom fram till Liseberg, där det var MASSOR MASSOR av folk, så fikade vi lite picknicklunch och bulle, och där kunde jag titta på vattnet som sprutade till musik.

Sen frågade mamma om vi skulle åka farfars bilar.
Och jaaaaaaaaaa, det ville jag!
BIL!!! Sa jag.
Så dit gick vi och låste fast vagnen och kånka med oss väskan.
Hjälp vilken kö, sa mamma.
Det tyckte jag också och ville inte stå still. Mamma fick bära, då passade jag på att krama och krama och pussa henne så där slabbigt.
Då blev det roligare att stå i den där långa kön för mamma skrattade.
Till slut var det våran tur, det tog jättelång tid.
En tant bakom oss blev jättesur för att i flera av bilarna satt det barn som fick åka två varv, och då tog det längre tid.
Men mamma berättade att dom får det, att dom är som min kompis Kajsa. Då får man åka flera varv.
Jag fick en röd bil, och jag körde SUPER fort!!


När vi kört bil tog vi med oss vagnen och gick till Drakbåtarna.
OjOjOj vad det var roligt, och INGEN kö. Dom andra barnen visste nog inte hur roliga dom där båtarna är. Dom guppade mycket, gick runt och fort.
Mamma och jag fick hålla i oss.


Jo, fort gick det...


Jag tyckte båtarna var så roliga så den gick vi och ställde oss i kö till en gång till, då sa tjejen som jobbade där att jag var en söt liten unge.
- JaaAAAaaa, sa jag.


Efter lite mellis yougurt och frukt kom det helt plötsligt en massa kaniner och poliser springande och vi följde efter, oj oj vad det var spännande!!


Och vi var och hälsade på HOS kaninerna också, vi såg Spurt, Gammelkaninen, Vera kaninen och den här...Jag ville så gärna gärna klappa, men jag vågade inte riktigt, fast vi var där länge länge och fick prata med dom, men mamma, hon vågade, så hon hälsade på kaninens hand.


Men jag hälsade på lite avstånd iallafall...

Sen skulle vi åka hem med pappa som slutade jobbet...
Men åh, jag såg ju akrobater också, som gjorde jätteknasiga saker, hoppade och gjorde kullerbyttor, som jag också kan göra, och så hade dom konstiga dräkter, och så spelade vi på ett hjul men vi vann inget.
jag fick välja nummer sa mamma och då valde jag -Tie!!
Men det blev nummer 7.

Det var min soliga dag med mamma på Liseberg!
kramar Julia

1 kommentar:

Malin sa...

Vilken rolig dag, Liseberg är verkligen underbart! Jaha så det finns fler sådana tanter som den vi träffade på, blir så ledsen =( Nästa gång ska jag erbjuda att låna ut Thea och prova att stå i kö med henne en halvtimme så kan de uttala sig efter det.. "Tie" så gulligt. Och duktigt. Söta söta Julia. Många kramar från oss