fredag 13 augusti 2010

Nu ska dom utplånas för gott!

Dom där j-la bananflugorna har fått fäste i vårt skafferi/köksingång/källsorteringsrum.
Tydligen förökar dom sig med hast i 21 grader stod det när jag googlade.
Så igår fick dom två små utrymmena en REJÄL dos med radar och många dog, fram tills dess hade vi dränkt dom i äppelcidervinäger flertalet dagar i rad men dom förökar sig ju ändå som turister i Thailand en kylig svensk vinter.
Idag går jag alltså igen på med stora släggan.
Alla sorteringskärl är tömda, det gjorde Jonas igår, jag har skurat dom RENA och nu är skafferiet tömt och radarn har blivit använd.
kråksången är att sen måste allt extra porslin/glasburkar/plastbyttor jag har där inne putsas och skuras, men det hade nog behövts ändå eftersom dom varit där och krupit dom små liven.
Om en kvart är dom väck! Hehe-heeeeeee!

/ Maja-gillar-inte-småkryp-inne.

2 kommentarer:

Elin sa...

Bananflugmördarrecept:
1 skål vatten
Lite vinäger
1-2 droppar YES diskmedel

Flugorna söker sig till den ruttna fruktlukten (vinägern) och drunknar då de inte finns någon ytspänning (tack vare diskmedlet). Hepp!

Chleo sa...

Det där receptet har vi kört med, det har tagit dör på några, som jag skrev :-D
Men, där inne är oavsett väder ute ca 25 grader och kvavt...Dom blir mååååååånga!
Men NU är dom dööööööda :-D
/Maja