onsdag 8 september 2010

Utomhus varje dag.



Ligger lite efter känner jag...
Men dagarna här är fulla av sol och värme, utomhuslek, hoppa studs, åka bil och leka sandlåda, massa spring i benen och inomhus kan man bara vara korta stunder för lunch :-)
Igår rensade jag garageuppfarten fri från alla tistlar så idag är jag mör i handen efter spaden men fint blev det, under tiden höll Julia på att ösa grus mellan olika byttor och gjorde fint på sitt sätt,och krattade gruset efter min framfart på jakt efter allt ogräs.

Bilen är ute varje dag men än så länge är det lite si och så med att putta sig själv framåt, då får mamma ta till snöret och så drar jag henne runt hela gräsmattan., fast hon får styra, annars är det omöjligt.

Mellan varven håller jag på att fixa klart där nere, det förbereddes för fotoväggen igår, nu ska bara alla ramar upp, och idag ska det komma fyra stycken förstoringar på posten, wwwwwieieiieeiiei!!
Så, återkommer med bilder...
Vi väntar fortfarande på nya sängarna som KAN levereras denna veckan men det kan också dröja en vecka till, den som lever får se.


Den finaste som finns.
Varje morgon säger jag
- Julia, du är helt fantastisk, och världens finaste.
Då svarar hon
-Jaaaaaa :-D


-Jag måste ta igen mig lite mellan allt grävande...


Noga noga så all sand hamnar i hinken.


Tungan rätt i mun, platta platta..


Åh min fina tjej!


Några grönsaksodlare blev vi inte i år...
Detta är storleken på dom flesta utav våra morötter, men det gick att äta dom :-)


Gräslöken gick det bättre med, just nu ligger en burki frysen med nedklippt lök inför vintern.

Kram Maja

Inga kommentarer: