måndag 15 november 2010

En helg med målning och sista tapeten satt.

Farsdag gick i fixandets anda.
Jonas satte sista tapetbiten och jag har målat den tapetlösa väggen, samt ett fönster.
Livrädd!
Ni ser ju vadjag står och balanserar på.
En plattform så vi når.
Bara det att det är LÅNGT ned till marken.
Mellan plattform och vägg (bakom mig så att säga, det ni inte ser)
är en glipa på ca 40 cm bred, rakt ned, det kändes som att stå och svaja i Lisebergstornet.
(höjdskräck!)

Hur som haver, vägen målad, bara det att vi nu inte vill sätta tapet på den biten ni ser rakt fram, alltså bakom mig, utan måla, vilket betyder att idag måste jag upp på den där saken igen, och darra...
Plus att jag ska passa på att tvätta fönstret för det når vi inte annars, mer än från den där "saken".

Alla stilar och sätt är tillåtna när man målar med skräck över att ramla ned, tro inte att jag gick nära kanten, ische, här höll ag mig i mitten och satte förlängsningspinnar på både rollerskaft och pensel.


Jonas trixar med näst sista tapetbiten.



Medan vi fixade med målning och tapet, fick Julia mysa i soffan med Pippi film och Barna i Bullerbyn, och efter fikan med chokladmuffins såg hela fröken ut som en choklad så det var bara att sätta fröken i baljan.

Docktvätt.

Dockdusch :-)

Denna veckan ska dörrfoder upp och lackas en sista gång, vi har fem dörrar här uppe.
Sen ska jag slipa och lacka golvlisterna, det är några meter, sen ska Jonas sätta dit dom, och så ska det köpas in nya taklister, som Jonas sätter upp och jag drar på ett lager lack.

Sen är det piffet kvar! :-)
Det roliga!
Stolsöverdrgen har kommit. Vita.
Bordet blir troligen sålt på onsdag.
Då återstår att köpa det nya bordet och fixa till det sista.

Blir bra det här.
/Maja

Inga kommentarer: