söndag 7 november 2010

Fix & Trix....

....eller när pappa J byggde sig en koja.

Det är iallafall vad Julia säger.
- Pappas koja.
Och att han haft sönder väggen, inuti sin koja.
Så, vad är det som har hänt?

Vi har börjat fixa allrummet/matrumet, det stora här uppe mellan alla sovrummen.
Ta-daaa!
Igår byggde alltså Jonas sig en koja, dvs han spikade upp lakan på ribbor så att han utan att damma ned (jojagtackar..) för mycket i hela huset när den knasiga klinkers-väggen, där gamla kaminen stått, skulle slås ned, platta för platta, sen bort med gamla gipsskivorna, och sen idag åkte han och köpte nytt gips som sattes upp och spacklades,
Eller som Julia sa.
- Pappa laga väggen jen.

det var pappa J's koja :-)
Det lilla skyddsrummet.

Medan pappa J slet med det plus nedtagandet av taklister, dörrfoder och fotlister så gick Julia och jag på en nästan två timmars promenix i solskenet.

Och herregud vad slut jag var efter det.
Jag känner mig klumpig och tung och trött i kroppen.
Vi har mastodontbackar upp hit.
Vagnen inkl fullt påklädd Julia och matkasse under väger dryga 30-35 kg.

Hur som haver, Jonas har haft flitens lampa på sig idag och hunnit jåttemycket och dom fina tapeterna,
"Garden" nr 12959, från BoråsTapeter, har kommit upp i ungefär halva rummet.
Förövrigt är det samma tapet vi även har nere i entrehallen, och det är meningen att det ska vara så :-)
En röd tråd, jag gillar röda trådar....En tanke med inredningen.

Mitt slutjobb börjar i veckan, dvs måleriet av alla lister, och det som skall målas vitt av väggarna.
URK!
Nåväl, jag längtar efter att få sätta tänderna i att inreda rummet sen och framför allt göra det riktigt julfint!

Kram Maja

Ps, bilder kommer, från start till slut...

Inga kommentarer: